Fossilfri grenseregion 2030
Den teknologiske utviklingen for fossilfri transport går raskt, men implementeringen av ny teknologi går for langsomt til at klimamålene kan nås. Fossilfri grenseregion 2030 vil bidra til en raskere omstilling…
– Med Interreg skaper vi mer sammen!
Med god drahjelp fra Interreg-samarbeidet har Kunnskapsbyen Lillestrøm blitt en norgesledende kunnskapsklynge innen fornybar energi og velferdsteknologi.
Interreg-samarbeid løser europeiske samferdselsutfordringer
Scandria®2Act har fremmet bærekraftige og smidige transportløsninger langs Nord-Europas veier.
Gjør Østersjøen mer miljøvennlig med naturgass
Gjennom Go LNG-prosjektet har partnere fra Østersjøregionen jobbet sammen om å skape en renere skipstrafikk i Østersjøen.
EVUE II
EVUE II (2013-2015) bygger videre på Oslo kommunes deltagelse i URBACT-prosjektet EVUE (2009-2013), som fokuserte på utvikling av ladestasjoner for elektriske biler. Oslo var på det tidspunktet i front på…
CSHIPP
CSHIPP – (Clean Shipping Project Platform), bringer sammen prosjekter og organisasjoner som fokuserer på rent shipping-industri i Østersjøregionen. Formålet er å øke tilslutningen, kontakten og effekten av arbeidet som aktører…
BRTL: Barentsregionen logistikk
Prosjektets formål er å implementere Felles Barents transportplan fra 2012 på regionalt nivå. Dvs. i praksis.
ARINKA II
I KOLARCTIC-regionen er jernbanen en viktig transportvei for gods og folk. Turister er også en økende forbruker av toget. Den generelle trenden, både i Kolarctic-regionen og Europa, viser et økende…
Barents on time
Hundrevis av reisende krysser grensene mellom Norge, Russland og Finland daglig. Men å reise med buss er ikke alltid den mest effektive og smidige formen for transport. Prosjektet Barents on…
NABL
Prosjektet skal sørge for bedre øst-vest passasje mellom transportkorridorer på Nordkalotten, samt grensekryssende mobilitet i Kolarctic-regionen.