Øker støtten til forstudier
Vil du prøve ut en ídé sammen med svenske partnere? Nå øker Interreg Sverige Norge støtten til forstudier.
Deler ut 6,2 millioner euro til det svensk-norske samarbeidet
Hva har tiltak innen snøproduksjon, tradisjonshandverk, kortreist mat, destinasjonsutvikling, musikalsk innovasjon, et grenseløst VM-rally, krisehåndtering og miljødrevet forretningsutvikling til felles? Jo, alle har fått Interreg-støtte for å styrke samarbeidet mellom norske og svenske grenseregioner.
Grensehindrene sitter også i hodet
Mentale grensehindre påvirker norske og svenske bedrifters vilje til å drive business i nabolandet.
TROJAM3DC
Additiv tilvirkning/3D-printing av metall har et stort industrielt potensiale, men utviklingen bremses av mangel på ressurser og kompetanse i industrien og for liten grad av samarbeid mellom forskningsmiljøer og industri.…
Konkurrenter i skisporet skal samarbeide om bærekraft
Skiforbundene i Norge og Sverige skal skape verdens mest bærekraftige idrettsarrangement.
SMICE
SMICE – Samskapande Mittnordisk Innovationsarena för Cirkulär Ekonomi SMICE er et nettverk som støtter bærekraftige visjoner hele veien til handling! Denne prosessen kan for eksempel handle om å finne bedriftspartnere…
Deler bedriftenes erfaringer over grensen
Gjennom et nytt Interreg-prosjekt skal oppstartsvirksomheter i Jämtland og Trøndelag knytte sterkere bånd.
Næringsutvikling som språkutvikling
Trondheim kommunes prosjekt Norsk for Næring har vært et seks måneders kursprogram som har vært en blanding av norskopplæring, etablereropplæring og næringspraksis for innvandrere. – Vi har valgt å prøve…
Nå skal ReSeNS spre kunnskap og resultater
Resultatformidling er fellesnevneren for Interreg-prosjektet ReSeNS i 2018. Med både sluttkonferanse, vitenskapelig artikkelsamling og bok med presentasjon av utvalgte entreprenører skal det norsksvenske samarbeidsprosjektet spre kunnskap om samfunnsentreprenørskap og sosiale innovasjoner.
Fokus fred – 300 årsmarkering av karolinernas fälttåg – vad har vi lärt oss”
Aktiviteter A: Programhåndtering og markedsføring Koordinering og markedsføring av det overordnede programmet, samt stimulere til lokal aktivitet. Få på plass en medie- og markedsføringsstrategi for programmet i Jämtlands län og…