De unge er nøkkelen om vi skal reversere fraflytting og snu utfordringer til muligheter
Den årlige Interreg konferansen for Nordlig Periferi og Arktis ble avholdt i Bodø 9. november og hadde særlig vekt på unge menneskers deltakelse i og påvirkning av utviklingen i nord. Statssekretær Kjersti Bjørnstad fremhevet de unges betydning for positiv utvikling framover. Dersom vi skal reversere økt fraflytting og aldrende befolkning må vi ha de unge med på laget, sier statssekretæren. Dette gjelder også for å snu klima- og miljøutfordringene til muligheter.
