Rydder i logojungelen

Gjennom det territorielle samarbeidet Interreg arbeider programmyndigheter og prosjektpartnere EUs 28 medlemsland, pluss Sveits og Norge, for å styrke samarbeid, utvikling og bærekraft på tvers av landegrensene. Fram til og med forrige programperiode utarbeidet hvert eget program sin egen branding for å gjøre seg synlige.

Nå har support-programmet INTERACT lansert en ny og mer enhetlig designmanual for den nye programperioden (Interreg V, 2014 – 2020). Et skarpere fokus på å bygge merkevaren Interreg skal gjøre det enklere å nå ut til et bredere publikum, samtidig som man setter et tydelig Interreg-stempel på innsatsen for samarbeid, økonomisk vekst og bærekraft i Europas regioner.

Flere programområder har allerede lansert nye nettsider der det nye visuelle uttrykket er tatt i bruk.

Øverst i denne saken kan du se INTERACTs egen promovideo for den nye Interreg-logoen. Alle med interesse for merkevarebygging finner dessuten designmanualen til høyre for denne artikkelen.